
PROGRAM DE SPRIJIN INTEGRAT PENTRU SOMERI
Camera de Comert, Industrie si Agricultura a Judetului Braila, in parteneriat cu Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Braila, implementeaza proiectul cu titlul “Program de sprijin integrat pentru someri”, selectat in cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 cofinantat din Fondul Social European, Axa prioritară 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare” Domeniul major de interventie 5.1 „Dezvoltarea si implementarea măsurilor active de ocupare”.
Obiectivul general al proiectului este atragerea, adaptarea si mentinerea pe piata muncii a cat mai multor someri in scopul reducerii somajului si inactivitatii in judetul Braila.
Proiectul se adreseaza somerilor de lunga durata din judetul Braila si isi propune configurarea si implementarea unui program de sprijin integrat pentru accesul pe piata muncii a somerilor constând in: informare si orientare profesionala, consiliere privind tehnici de cautarea a unui loc de munca, instruire in cadrul a 4 programe de formare profesionala autorizate CNFPA (inspector de specialitate protectia muncii; operator introducere, validare si prelucrare date; analist resurse umane; vanzator), consultanta si asistenta antreprenoriala, servicii de mediere, informare privind conceptele de egalitate de sanse si dezvoltare durabila.
Programul urmareste facilitarea accesului somerilor la informatii relevante si de actualitate privind piata muncii, imbunatatirea calitatii resurselor umane locale si adaptarea lor la cerintele angajatorilor, dobandirea de competente noi in ocupatii solicitate de piata muncii in scopul cresterii sanselor de ocupare si a mobilitatii ocupationale, promovarea culturii antreprenoriale si integrarea durabila pe piata muncii.
Proiectul se deruleaza pe o perioada de 2 ani, cu incepere de la 1 noiembrie 2010.
Persoana de contact: Coordonator tehnic Lucica Ionescu, Telefon/ Fax 0239613172, 0239613716, cciabr@gmail.com.
Obiectivul general al proiectului
Obiectivul general al proiectului este atragerea, adaptarea si mentineerea pe piata muncii a cat mai multor someri in scopul reducerii somajului si inactivitatii in judetul Braila.
Pe termen lung, proiectul va avea efecte pozitive asupra mentalitatii somerilor in ceea ce priveste ocuparea, cresterea motivatiei pentru cautarea si mentinerea unui loc de munca, sporirea sanselor in gasirea unui loc de munca si adaptarea la verintele pietii muncii moderne, flexibile si inclusive.
Proiectul isi propune configurarea unui program de sprijin integrat pentru accesul pe piata muncii a somerilor de lunga durata. Programul va avea in vedere urmatoarele obiective:
- informarea si orientarea profesionala a 250 someri de lunga durata din judetul Braila;
- consolidarea increderii in sine si motivarea somerilor de lunga durata, in vederea integrarii active pe piata muncii;
- instruirea a 120 someri de lunga durata din judetul Braila la cursuri autorizate de initiere/specializare in cadrul unui program de formare profesionala;
- facilitarea accesului somerilor din judetul Braila la informatii relevante privind piata muncii;
- cresterea competentelor profesionale a somerilor inclusi in programul de formare profesionala;
- dezvoltarea si adaptarea resurselor umane din judetul Braila la cerintele pietii muncii si integrarea durabila pe piata muncii;
- informarea somerilor privind dezvoltarea durabila si egalitatea de sanse;
- promovarea culturii antreprenoriale in randul somerilor;
- cresterea gradului de ocupare a somerilor in judetul Braila.
Proiectul nostru este in concordanta deplina si conduce la realizarea obiectivelor specifice aferente axei prioritate si domeniului major de interventie, promovand masuri active de ocupare cu caracter activ, preventiv, inovativ si flexibil.
Obiectivele propuse de noi vor determina imbunatatirea calitatii resurselor umane in zona si adaptarea lor la cerintele pietii muncii, dobandirea de competente noi in meserii solicitate de piata muncii si cresterea astfel a sanselor de ocupare si a mobilitatii ocupationale, promovarea culturii antreprenoriale si integrarea durabila pe piata muncii.
Activitatile proiectului
Activitatile care se vor desfasura in cadrul proiectului sunt:
- Lansarea proiectului – organizarea unui eveniment si a unei conferinte de presa, care vor marca demararea proiectului.
- Informare si publicitate – activitatea se va desfasura pe toata perioada de implementare a proiectului si va consta in publicarea a doua comunicate de presa, la inceput si final de proiect, elaborarea si editarea de materiale publicitare (pliante, afise, mape), promovarea ofertei proiectului pe site-urile web ale beneficiarului si partenerului, articole de promovare a proiectului in presa scrisa si audio locala (inclusiv publicatiile on-line).
- Informare si orientare profesionala – furnizarea de informatii privind piata muncii si evolutia ocupatiilor, stabilirea traseului profesional, evaluarea si autoevaluarea personalitatii in vederea orientarii profesionale, consiliere in grup privind tehnici de cautarea a unui loc de munca.
- Program de formare profesionala – beneficiarul, in calitate de furnizor autorizat de formare profesionala, va organiza cu incepere din luna a 4-a de implementare a proiectului urmatoarele cursuri autorizate:
- curs de initiere in ocupatia de vanzator;
- curs de initiere in ocupatia de operator introducere, validare si prelucrare date;
- curs de specializare in ocupatia de analist resurse umane;
- curs de initiere in ocupatia de inspector de specialitate protectia muncii;
- Seminarii de informare privind egalitatea de sanse si dezvoltarea durabila – Se vor organiza seminarii la care vor participa someri apartinand grupului tinta care isi vor manifesta interesul pentru aceste evenimente.
- Consultanta si asistenta antreprenoriala – furnizare informatii specifice initierii unei afaceri: legislatia afacerilor, finantarea afacerilor, marketing, managementul si dezvoltarea afacerii, managementul resurselor umane, comunicarea in afaceri, asistenta in elaborarea planurilor de afaceri .
- Servicii de mediere – furnizarea de informatii privind locurile de munca vacante si conditiile de ocupare ale acestora; selectia candidatilor conform ofertelor locurilor de munca; intalniri bilaterale angajatori/someri.
- Inchiderea oficiala a proiectului – se va organiza un eveniment final de prezentare a rezultatelor proiectului, rezultate care vor fi mediatizate si pe site-urile beneficiarului.
Rezultatele propuse
Ca urmare a implementarii activitatilor ne propunem obtinerea urmatoarelor rezultate:
- 250 persoane carora le-au fost furnizate servicii de informare si orientare profesionala;
- 40 beneficiari de consiliere in grup privind tehnici de cautarea a unui loc de munca;
- 20 instruiti la cursul de initiere in ocupatia de Operator introducere, validare si prelucrare date, din care 18 certificati (promovabilitate 90%);
- 30 instruti la cursul de specializare in ocupatia de Analist resurse umane, din care 27 certificati (promovabilitate 90%);
- 40 instruiti la cursul de initiere in ocupatia de Vanzator, din care 36 certificati (promovabilitate 90%);
- 30 instruiti la cursul de initiere in ocupatia de Inspector de specialitate protectia muncii, din care 27 certificati (promovabilitate 90%);
- 108 certificate de absolvire recunoscute de Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei;
- 20 beneficiari de consultanta specifica initierii unei afaceri;
- 10 asistati in intocmirea unui plan de afaceri;
- 10 planuri de afaceri;
- 4 intalniri bilaterale angajatori-someri;
- 80 participanti la seminarii privind egalitatea de sanse si dezvoltarea durabila;
- 300 pliante pentru promovarea proiectului;
- 50 afise pentru promovarea proiectului;
- 300 mape;
- Rata de ocupare: 6% din grupul tinta, respectiv 15 someri;
- Rata demarare afacere proprie (Intreprindere Individuala/ Intreprindere familiala/ PFA/ AF/ SRL): 20% din cei 30 someri beneficiari ai servicilor de consiliere si asitenta antreprenoriala, 6 afaceri.
Stadiul implementarii proiectului la 15.03.2011
Stadiul implementarii proiectului la 15.06.2011
Stadiul implementarii proiectului la 15.09.2011
Stadiul implementarii proiectului la 31.12.2011
Stadiul implementarii proiectului la 31.03.2012
Stadiul implementarii proiectului la 31.07.2012
Stadiul implementarii proiectului la 31.10.2012
- Invitatie de participare la achizitionarea de Servicii de Audit financiar
- Anunt de atribuire Servicii de Audit financiar
- Invitatie de participare la achizitionarea de Servicii Juridice-Avocat
- Anunt de atribuire Servicii Juridice-Avocat
- Invitatie de participare la achizitionarea de Servicii de contabilitate (Expert contabil)
- Anunt de atribuire Servicii de contabilitate (Expert contabil)
- Invitatie de participare la achizitionarea de Servicii dezvoltare/ adaptare/ intretinere pagina web
- Anunt de atribuire Servicii dezvoltare/ adaptare/ intretinere pagina web
- Anunt de atribuire Achizitia de echipamente tip FEDR
- Anunt de atribuire Achizitia de servicii de publicitate
- Anunt de atribuire Achizitia de servicii tipografice pentru materiale promovare
ECHIPA DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI
Echipa de management
- Manager proiect – Chiriacescu Ioan
- Coordonator tehnic – Ionescu Lucica
- Responsabil financiar – Frigioiu Leontina Carmen
- Consilier juridic – Cabinet de avocatura
Experti pe termen lung
Consultanti C.C.I.A. Braila
- Spânu Georgeta
- Spiridon Angela
- Surdu Cristiana
- Brânzoi Stefana
Expert A.J.O.F.M. Braila
- Vasilescu Laurentia
EXPERTI PE TERMEN SCURT
Formatori PROGRAME DE FORMARE PROFESIONALA
- Spânu Georgeta – lector curs Vanzator
- Spiridon Angela – lector curs Operator introducere, validare si prelucrare date
- Surdu Cristiana – lector curs Analist resurse umane
- Brânzoi Stefana – lector Consiliere de grup privind tehnici de cautarea unui loc de munca
- Munteanu Alexandru – Inspector de specialitate protectia muncii
- Sterian Liviu – Inspector de specialitate protectia muncii
Experti consultanta si asistenta antreprenoriala
- Ionescu Lucica
- Frigioiu Leontina Carmen
- Bâsu Violeta
- Stoian Anisoara
PERSONAL ADMINISTRATIV
- Bâsu Violeta – Organizator formare
- Stoian Anisoara – Referent de specialitate financiar-contabilitate
- Stînga Carmen Geta – Secretara
Contact
Beneficiarul proiectului
CAMERA DE COMERT, INDUSTRIE SI AGRICULTURA BRAILA
Braila, Aleea Pensionatului, Nr.3,
telefon / fax : 0239/ 613.716 ; 0239/ 613.172
www.cciabr.ro
email: cciabr@gmail.com
Persoana de contact: Coordonator tehnic Lucica Ionescu
Partener
AGENTIA JUDETEANA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA BRAILA
Braila, B-dul Dorobantilor, Nr.603-605,
telefon / fax : 0239/ 611.386 ; 0239/ 611.376
www.braila.anofm.ro
email: braila@ajofm.anofm.ro
Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro